October 17, 2015

Varză de vară rusească

Dacă așa îi spune Vladen, proprietarul rețetei, așa i-am zis și eu. Nu se știe dacă e cu adevărat o rețetă rusească, dar cum bine spune și el, pînă nu vine careva să demonstreze că ar fi altfel...asta este, o varză de vară rusească...gătită toamna. 
Rețeta e super simplă, necesită puține ingrediente, nu e nevoie de iscusință de nici un fel, nici măcar de prea mult timp nu e nevoie, doar de o oală sub presiune, dacă vreți să preparați varza cu "viteza luminii". 
După ce am citit rețeta, mă gîndeam că e imposibil ca în șapte minute să iese o varză comestibilă, și, în plus, eram sigură că se va prinde cel puțin de fundul vasului, ba chiar mă gîndeam că se arde, datorită cantității reduse de lichid. Ştiam eu că varza proaspătă lasă ceva zeamă, dar cum nu prea am încă experiență cu oalele sub presiune, îmi circulau prin materia cenușie diverse scenarii. Fum, arsuri, incendii... :)) Daaar! A ieșit bună tare, iar rețeta va intra în patrimoniul familiei! Большое спасибо, Владен!

Nu am găsit semințe de mărar, doar din alea de semănat, dar nu sînt comestibile, tratate fiind. Însă între timp am aflat unde le găsesc, deci data viitoare voi pune și eu semințe cu nemiluita. 



Ingrediente:

  • 1 varză proaspătă, mărime medie  
  • 100 g pastă de roșii + o roșie tocată 
  • 50 ml apă 
  • 2 linguri ulei de floarea soarelui 
  • 1 legătură de mărar sau semințe uscate de mărar 
  • sare 

Am avut o varză cu spiț, așa ca Oblio, cu foile mai grosuțe, dar deloc îndesată și foarte fragedă. Am tocat-o așa cum a venit la mînă, adică fîșîi între 3-5 mm grosime.  


Am amestecat varza cu sare după gust, am așezat-o frumos în oală, am turnat apa, uleiul, pasta de roșii și roșia tocată cubulețe, și bineînțeles mărarul. Fără mărar, varza ar fi incompletă, fără pereche. Apoi am  făcut o poză :D, după care am amestecat uniform, am închis oala și am pus-o pe foc.  
Din momentul în care se închide ventilul începe fierberea sub presiune. Se lasă exact 7 minute la fiert. Nu mai mult! Dacă o lăsați prea mult iese prea moale. 


Așa arăta după exact 7 minute de fiert. Perfect, după gustul meu. Dacă vreți varza moale de tot, lăsați-o 2-3 minute în plus, dar nu mai mult de 10 minute în total, altfel veți obține pireu de varză :D  


 Pentru că nu voiam ca varza să se plictisească i-am adus companie un cîrnăcior prăjit.  



6 comments:

  1. Ah, mare amatoare de varza - oi avea ceva gene rusesti fiind nascuta in Bucovina! :))) - musai sa incerc, mai ales ca am seminte de marar de gradina. Interesant e ca vine reteta la mine via Germania :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mare amatoare de varza si eu! Ceva gene rusesti chiar am; din partea bunicului matern, nascuta în Bucovina sînt, deci...stim de unde ni se trage dragostea pentru varza :)))
      Chiar nu credeam ca poate fi asa buna, fara prea multe...adica fara o ceaoa degerata, fara piper...dar, serios, e foarte gustoasa! Saptamîna viitoare o refac cu seminte de marar :)

      Delete
  2. chiar imi este dor de varza dulce! ce fain ca pun kukta la treaba.

    ReplyDelete
  3. Da, chiar asa! E atît de buna si rapida!

    ReplyDelete