October 12, 2015

Crostini cu smochine și brînză de capră

Toamna asta smochinele sînt vedete. Ador smochinele, iar anul acesta am avut pentru prima dată și în grădină. Producție limitată, dar cu exemplare de toată frumusețea. Mari, dulci și aromate. Le-am savurat proaspete; direct lîngă smochin  :D sau pe lîngă o bucățică de brînză cu mucegai, nuci pecan și miere de salcîm. La anul poate vor fi mai multe.  
  
Dar să vă spun despre crostini ăștia...mmm, un deliciu! Rețeta aparține Dianei de la Disturbingly Delicious. Mulțumesc, draga mea!  
Combinația este perfectă din punctul meu de vedere. Am folosit o brînză de capră ușor tartinabilă, smochine coapte bine, miere de salcîm și piper în calitate Tellicherry. Despre acesta vreau să vă spun cîteva cuvinte.  
Piperul Tellicherry, deși similar cu piperul negru, are o aromă mai intensă, ușor nucoasă, mai caldă, mai prietenoasă, mai nobilă. Piperul negru este obținut din fructele încă verzi, necoapte. Tellicherry este recoltat chiar înainte de a se maturiza, cînd fructele capătă o culoare brună-roșiatică, prin urmare, boabele de piper sînt semnificativ mai mari, au o aroma deosebită, mai focoasă. Pentru că riscul de a pierde recolta este mai mare, din cauza păsărilor cărora le plac fructele coapte, vreme nefavorabilă...etc, cultivatorul ridica prețul, iar noi îl plătim dacă vrem piperul ăsta :))) 





Ingrediente:


  • felii de baghetă rustică
  • brînză de capră  
  • felii de smochine 
  • miere de salcîm 
  • piper Tellicherry 


Cîte felii de pîine, cîtă brînză, miere sau felii de smochine...rămîne la alegerea celor care prepară crostini. Eu am vrut ceva dulce, deci am stropit cu miere, așa, mai fără milă :D
Cuptorul preîncălzit la 180 °C. Am lăsat pînă cînd au arătat așa cum voiam. În jur de 8-10 minute.




 O toamnă minunată să aveți!  



Afară-i toamnă 

_________________________________________MIHAI EMINESCU


Afară-i toamnă, frunza 'mprăştiată,
Iar vântul svârlă 'n geamuri grele picuri;
Şi tu citeşti scrisori din roase plicuri
Şi într'un ceas gândeşti la viaţa toată.

Pierzându-ţi timpul tău cu dulci nimicuri,
N'ai vrea ca nimeni 'n uşa ta să bată;
Dar şi mai bine-i, când afară-i sloată, 
Să stai visând la foc, de somn să picuri.

Şi eu astfel mă uit din jet de gânduri,
Visez la basmul vechiu al zânei Dochii,
În juru-mi ceaţa creşte rânduri-rânduri;

De odat'aud foşnirea unei rochii,
Un moale pas abia atins de scânduri...
Iar mâni subţiri şi reci mi-acoper ochii.

6 comments:

  1. Simplu insa atat de captivant! Chiar mi-a lasat gura apa preparatul asta atat prin compozitia lui cat si prin modul in care ai reusit sa-l valorifici in poze. Superb! Te pup Maya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc. Au fost delicioase felioarele astea. Chiar si sotului i-au placut, iar el nu prea-i fan brînza de capra si nici macar smochinele nu-l încînta! A spus: "Nu credeam ca pot fi atît de bune!" Cum spuneam, combinatia e nemaipomenit de buna :)

      Delete
    2. No, trebuie sa incerce si sotul meu, ca are, se pare aceleasi pareri culinare ca si al tau...

      Fotografiile sunt, ca de obicei, arta! :) felicitari!

      Delete
    3. Încercarea moarte n'are :))

      Delete
  2. Ce ma bucur ca ti-au placut, Maya!!! Trebuie sa recunosc ca arata minunat in fotografiile tale si stiu sigur ca sunt nemaipomeniti. Te cam invidiez pentru productia proprie de smochine, sa stii :) . Te imbratisez cu drag

    ReplyDelete
    Replies
    1. La noi a fost ieri atît de întunecat, ca a trebuit sa ne rasfatam la micul dejun! Iar crostini...o idee minunata pentru a începe ziua :D
      Smochinele din productie proprie s-au terminat, dar sper ca la anul sa fie mai bogata. Multumesc mult, Diana :)

      Delete