June 14, 2013

Dulceata de trandafiri

Înainte de toate va avertizez, ca o sa va ametesc cu text si imagini. Probabil ca ma voi "împletuci" pe undeva, asa ca, daca exista neîntelegeri, va rog sa ma atentionati. Multumesc.

Rosa damascena sau Trandafirul de Damasc, are petalele ideale pentru o dulceata deosebit de aromata si parfumata. Se foloseste cu succes atît în bucatarie cît si în industria cosmetica, farmaceutica... pîna la prepararea leacurilor babesti. Informatii gasiti suficiente cu Google.  Am vazut ca exista o varianta alba cît si una rozalie a acestor trandafiri. Stie cineva pe unde as putea gasi si eu? Tufa care o am acum, am cumparat-o ca bat, din greseala, în urma cu  10-11 ani. Mi s-a vîndut drept trandafir nobil de nu stiu care. În orice caz, ma bucur ca a fost asa. Acel bat s-a transformat dupa 3 ani într-o tufa nu foarte mare, dar înaltuta si plina de flori. Într-o zi, cînd eu nu eram acasa, "lupul cel rau" a avut mîcarime în degete si i-a venit a redecora gradina. Fara sa stea pe gînduri a mutat si tufa parfumata, distrugind-o.  Pur si simplu a murit. Mi-a parut tare rau dupa ea, iar taietorului si mai mult, vazîndu-mi tristetea tatuata adînc în retina. Dupa doi ani, spre bucuria lupului si a scufitei =)) , au început sa iasa lastari noi din acel loc. Asa s-a format noua tufa, dar cu mare greu. Am avut ani reci si ploiosi, nu tocmai ideali pentru cresterea trandafirilor. Ma rog (...) anul asta e plina de boboci, si daca tot au înflorit asa multi deodata, am cules cîtiva pentru o dulceata.

Am citit cîte ceva despre aceasta dulceata pe internet. Variante peste variante. Daca va hotarîti sa faceti o dulceata de trandafiri, sigur veti face la fel ca mine, veti citi, va veti documenta macar putin. Dupa tipsurile întîlnite, va scriu si parerea mea pe lînga. Poate e de folos cuiva.


- Nu vad rostul aromatizarii - multi adauga, scortisoara, vanilie sau cuisoare. Acest trandafir este extrem de parfumat si aromat. Eu nu i-as "strica" aroma condimentînd cu alte arome.Daca e dulceata de trandafiri, pai de trandafiri sa fie!
- Tineti cont ca o dulceata nu trebuie sa fie groasa, ci siropoasa.
- Multi o fierb prea mult, devenind usor maronie, adica caramelizata. Petalele sînt prea sensibile pentru a suporta caramelizarea. Multi o fierb prea mult din cauza fricii de a nu se strica - nu va faceti griji, la cantitatea asta de zahar nu are cum, mai ales daca borcanele sînt sterilizate! Din nou parerea mea.
- Nu as folosi sare de lamîie. Mai jos va spun si de ce.
- Dulceata nu scrîsneste/scîrtîie între dinti! Am întîlnit cazuri în care autrorii ( bloguri, siteuri) scriu ca asta e normal. Nu, nu este! Dupa umila mea parere nu vad de ce ar scrîsni?.. Deci dulceata mea nu scrîsneste între dinti.
- Nu as aduna trandafiri de pe o zi pe alta, - totusi daca e nevoie i-as pastra o zi în frigider.
- În nici un caz nu i-as pastra sub forma de petale frecate cu zeama de lamîie, ci întregi, cu codita.
- Nici congelatorul nu ar fi o varianta pentru pastrarea petalelor, în cazul meu. Am congelat cîteva petale. Parfumul se pierde, aroma petalelor crude devine herba.
- Pentru o reusita sigura a texturii, testati mereu, adaugînd cîte o picatura din sirop ( atît în prima faza, cît si în a doua/dupa adaugarea petalelor) pe o farfurioara rece si uscata!

Cum se face mai exact?

Deci - cînd fierbe siropul în prima faza, cînd în vas se afla doar apa cu zaharul, dupa cel tîrziu 10 -15 minute de fiert "înmuiati" o lingura în sirop, lasati sa picure în oala, iar cînd credeti ca se scurge si ultima picatura de sirop, duceti lingura deasupra unei farfurioare reci. Daca ramîne o perla dolofana, rotunda fara sa se împrastie, siropul e legat! În functie de cantitatile ingredientelor folosite poate dura mai mult sau mai putin - testati des siropul.

Urmeaza faza a doua  - dupa ce adaugati petalele frecate cu zahar si zeama de lamîie (vezi reteta) , siropul se va subtia din nou, dar nu mult. Sucul lasat de trandafiri si zeama de lamîie îl subtiaza putin, dar dupa maxim 10 minute ajunge din nou la consistenta dorita - atentie!, eu vorbesc referitor la cantitatile folosite în reteta mea. Pentru siguranta se repeta testarea siropului urmînd exact aceeasi pasi, adica lasînd sa cada ultima picatura de sirop de pe lingura, pe o farfurioara rece si uscata!  Si asta de mai multe ori daca e nevoie, pîna cînd ULTIMA picatura sta ca o perla pe farfurioara. 

De ce spun mereu ultima picatura? Deoarece daca veti lasa sa picure cînd înca se prelinge mult sirop de pe lingura, acesta este înca fierbinte, asta însemnînd si foarte fluid, iar asta va face sa credeti ca siropul înca nu e stabil destul si-l veti fierbe în nestire. Asta duce la caramelizare, ceea ce înseamna aroma ba, parfum nu, dulceata prea tare/densa... etc.
La ultima picatura însa, cantitatea de sirop care se prelinge este infima, lingura deja e mai racorita, iar picatura asta din urma indica cam cum va sta dulceata dupa racire. Deci cînd o veti turna în borcane, dulceata e înca fluida, dar se îngroasa dupa racire. Sper sa se înteleaga ceea ce am dorit sa va comunic, pentru ca eu am un talent groaznic la explicat, si cu cît doresc sa fiu mai înteleasa... îmi pierd coerenta :D

Alte sfaturi si recomandari personale:

- Pentru fiert dulceata de trandafiri, la fel ca orice alta dulceata, va recomand folosirea unui vas de fonta emailat, sau o oala simpla, dar emailata. 
- Un alt sfat de-al meu, nu folositi la frecarea petalelor sare de lamîie - Acidul citric sub forma de cristale, este obtinut din sucul fructelor (poate :P ) care este tratat cu amoniac concentrat. Citratul de amoniu obtinut este tratat mai departe cu hidroxid de calciu, rezultînd citrat de calciu, care necesita o noua filtrare datorita insolubilitatii, care tineti-va tare, înseamna a fi tratat cu acid sulfuric, asa formîndu-se sulfatul de calciu insolubil, care se elimina printr-o noua filtrare, obtînîndu-se acidul citric sub forma cristalina. Pentru gustul meu, prea multa chimie si filtrari... asa ca zeama de lamîie adevarata, e prima mea alegere :D Rolul lamîii este cel de a pastra culoarea vie si mentine fermitatea petalelor.
- Fierbeti dulceturile în portii mici. În special asta de trandafiri. Asa nu trebuie sa adunati trandafiri de pe o zi pe alta.

Cu speranta ca nu v-am încurcat mai mult decît v-am "clarificat", închei cersaful si va arat cîteva imagini.

Asta este dulceata calda. Clara, o culoare superba, vie,
toate nuantele care se regasesc si în trandafirul crud. 


Va prezint si cîteva stralete din materia prima. 
  Oachesul asta este înauntru.

 Si plouatul asta la fel! 

Nici frumosii astia n-au scapat! 

...iar ei, la fel, în dulceata au înotat. 

Ingrediente:

  • 30 de trandafiri de marimi diferite
  • 600 g zahar
  • 400 ml apa
  • 1 lamîine mare ( bio ), doar zeama
  • 1 lingura zahar

Înainte de a-i prelucra, controlati trandafirii de insecte. În gradina mea, nu s-a stropit niciodata cu altceva în afara de apa de robinet/si bineînteles apa de ploaie, de cînd a luat nastere - pîna la momentul de fata. E clar ca multe insecte cauta adapost, apoi au dates, dupa care fac nunti, îsi întemeiaza familii, generatii întregi, în florile mele :D

Lor le place în special sa locuiasca în varietatea asta de roze. 
Pentru a îndeparta partea alba a petalelor, care dupa cum se spune, amaraste dulceata
( nu stiu cu siguranta daca e asa, dar nu am riscat :D ) , se ia fiecare trandafir în mîna,
se cuprind petalele lejer în palma, se îndeparteaza partea verde si staminele, tragînd usor de codita. 
Apoi se ia o foarfeca si se taie partea alba a petalelor. Simplu, nu? 

Petalele se vîntura, se mai controleaza înca odata dupa eventualele insecte si alte impuritati. 

Se spala sub jet de apa rece. 
Peste petalele curate si zvîntate se toarna zeama unei lamîi mari si o lingura de zahar.
Se freaca petalele pîna se diminueaza volumul la o mîna buna de petale. 



Se pune apa cu zaharul la fiert pe foc moderat. Din momentul în care a început sa clocoteasca,
siropul a stat maxim 20 de minute pe foc. Din minutul 15 pina la 20 am luat trei probe.
Prima s-a împrastiat, a doua s-a întins putin, iar a treia a ramas precum o perla. 

În acest moment am adaugat petalele cu tot cu sucul lasat. 
Din acest moment am mai fiert dulceata aproximativ 10 minute.
La fiecare 2 minute controlam siropul. Ultima perluta a stat perfect, deci gata dulceata! 
Am tras-o de pe foc, apoi am turnat-o fierbinte în borcane reci,
dar sterilizate înainte în cuptor la 200 °C .
Am închis bine capacele, apoi am întors borcanele cu susu'n jos si le-am lasat asa vreo 10 minute, 
 dupa care le-am întors înapoi. Au iesit trei borcane. Doua mai mari ( 300 ml ) si unu mai mic. 
Pofta buna si un weekend cu mult soare!
 



Am cumparat si un Jam-Pot, special pentru a servi aceasta dulceata :D 





56 comments:

  1. Ce frumos! Dulceata asta imi trezeste amintiri atat de placute. Imaginile sunt superbe, draga Maya. Weekend frumos! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. La noi are o trecere fantastica! Nu am eu atîtia trandafiri cîta dulceata as face. Mai bine asa =))

      Delete
  2. Minunate fotografii, utile explicatiile si sfaturile tale.
    La noi, in nordul Moldoveitrandafirul de dulceata este binecunoscut si utilizat. Gasesti flori de trandafir chiar si pe piata si chiar acum este in plin sezonul lor. Acum 2 ani am fost acasa, la mama (eu locuiesc in Bucuresti) chiar in aceasta perioada si impreuna cu mama am cules si eu trandafirul si am pregatit petalele doar, deoarece avand diabet, dulceta imi este interzisa. http://gecuza.blogspot.ro/2010/06/petale-de-trandafir-conservate.html
    S-ar putea sa ai dreptate cu sarea de lamiae, dar mama mea asa a facut dulceta de trandafiri de peste 60 de ani. Si nici dulceta mamei nu scartaie intre dinti. adauga feliute de lamaie in dulceta cand este aproape gata. Vreau sa spun ca din borcanul cu petale pregatit acum 2 ani (cel din fotografie) mai am si acum si si-a pastrat intreaga aroma, doar culoarea este un pic mai accentuata. Mama face si un sirop foarte bun din petalele de trandafir.
    Oricum, te felicit din toata inima pentru minunatul blog pe care il citesc cu admiratie si placer de fiecare data cand ai cate o noua postare.
    Mult success!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geta, interesanta metoda de conservare. Din pacate eu nu dispun înca de asa multi trandafiri pentru a o incerca, dar cîndva sigur va mai creste tufa si va rodi mai bogat. Deci notez reteta. Merci.

      Multumesc :)

      Delete
  3. Ce minunatie de dulceata...pozele zic totul !!! Mi-ai adus aminte de copilarie si de dulceturile matusii!!!
    ciao ..weekend placut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. De copilarie îmi aminteste dulceata de cirese amare, pe care o ador!
      Pup!

      Delete
  4. Arata demential dulceata ta !!!

    ReplyDelete
  5. Doamne ce imagini!!!!!!!! arata magnific!!!!!!!

    ReplyDelete
  6. Pozele sunt superbe!!! Nu am facut niciodata, dar am salvat reteta ta, mai ales ca am atat de multe informatii utile..
    Pup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu am facut-o pentru prima data, si sînt foarte multumita. Intre timp am mai facut o portie dubla de dulceata si otet de trandafiri :D
      Pup!

      Delete
  7. E minunata dulceata asta! Pozele tale m-au naucit de-a dreptul...superbe! Te pup

    ReplyDelete
  8. Grozava dulceata de trandafiri!Superba prezentarea!

    ReplyDelete
  9. Am facut si eu acum 2 zile insa numai un bol mic.
    Ce ma bucur ca ai scris si de metoda de inlaturare a partii albe de la petale. Data viitoare cand mai fac, o sa stiu :)
    Eu de data asta am avut petalele desfacute (primite de la mama) si a trebuit sa iau petala cu petala la taiat motiv penru care am si facut asa putina dulceata.
    Ai facut niste poze minunate,cum numai tie si din aparatul tau ies. Ma uimeste si de aceasta data stalucirea aia din pozele tale :)
    Grozave, grozave poze . La fel si dulceata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc mult, draga mea! Eu am mai facu chiar o portie dubla, si m-am încercat si cu o sticluta de otet.

      Delete
  10. Replies
    1. Si noua ne-o place mult, iar a sotului e preferata preferatelor :D

      Delete
  11. Arata impecabil ! O singura data am gustat dulceata de trandafiri si chiar si acum,dupa multi ani am ramas cu amintirea aromei deosebite.
    Din pacate, n-am gasit pe nicaieri soiul acesta de trandafiri, as fi incercat sa fac si eu aceasta minunatie.
    Si sa stii ca explici pe "gustul" meu :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur ca-mi întelegi stilul "ametitor" de a explica. Eu mai mult încurc decît descurc :D
      Într-adevar, are o aroma fantastica.

      Delete
  12. Doamne ce culoare poate sa aiba!!!
    Dulceata asta mereu ma duce cu gandul in copilarie, caci bunica mea o facea in 2 variante:
    - simpla
    - amestec de trandafir cu agrise
    Unde esti copilarie, cu dulceata ta cu tot? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow, cu agrise! Trebuie sa fi fost o minunatie! Ma bucur ca stiu, poate la anul. Oricum, anul asta agrisele înca-s mici si verzi, iar trandafirul/tufa deja face tot mai putine flori. Nu stiu daca apucau sa se întîlneasca :D

      Delete
  13. Doamna profesoara, sa traiti si sa-n floriti ca un trandafir!! ;-) Bunatate de dulceata, minune de culoare, fotografii fantastice!! puup

    ReplyDelete
  14. De obicei mama mea face dulceata de trandafiri pentru toata familia, dar o face prea dulce si prea tare, pentru gustul meu. De aceea anul trecut mi-am pregatit singura dulceata, cu mai putin zahar, cred ca aşa ca si in reteta ta si a fost intr-adevar mai buna.

    ReplyDelete
  15. Mai, combinatia pe care am facut-o a iesit taman bine, oa sa mentin reteta. Am facut-o pentru prima data. Cu toate ca e destul zahar, nu mi se pare exagerat de dulce. Clar ca e dulce, ca de aia se numeste dulceata, dar e ok. Iar parfumul e extrem de placut!

    ReplyDelete
  16. Buna! Felicitari!!! Eu sun fan dulceata de trandafiri si sigur voi incerca aceasta reteta! Pozele sunt tare imbietoare si daca imi iese si mie la fel, sigur fetita mea va fi foarte incantata! Raman prin apropiere pentru noi posturi!

    ReplyDelete
  17. Multumesc si spor la treaba :)
    O zi frumoasa.

    ReplyDelete
  18. Draga mea m-ai omorat cu dulceata asta!
    Din pacate n-am gasit trandafiri din astia pe nicaieri desi caut de mult timp.Dulceata ta e dementiala,exact asa trebuie sa arate ,sunt de acord ca alte arome ar fi inutile,trandafirul de Damasc e o minune,are un parfum inconfundabil.
    Te felicit si nu pot decat sa admir pozele si prezentarea.Impecabil totul!

    Nu mai spun de blog,curat,invitant,adorabil (asa l-as vrea si eu pe-al meu,però non sono capace di cambiare :D )
    Te pupacesc si-ti doresc un we minunat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc pentru cuvintele frumoase, si le întorc înapoi cu drag!
      Eu am ajuns la trandafirul asta din greseala, si niciodata nu am gasit de cumparat, din pacate! Mi-ar place si unu alb :)

      Te pup si eu, si un weekend superb îti doresc! Muah!

      Delete
  19. Ti-a iesit mult mai misto ca a mea :D.

    ReplyDelete
  20. Acum aflu cat de mult se munceste pentru a obtine dulceata de trandafiri !

    ReplyDelete
  21. Maya, te felicit pentru dulceata fantastica(cred, dupa cum arata) si pentru tactul pedagocic pe care il ai din plin. Mi s a parut cuprinzator si concis; mi a placut; mult bun gust si rafinament, de asemenea, in pozele prezentate; o sa incerc si eu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc mult!
      Chiar este fantastica. Mai am un borcan. Am facut în total înca trei portii... am împartit borcanase mititele de priba si printre cunostinte. Toti au fost încîntati.

      O seara frumoasa.

      Delete
  22. Dulceata mea preferata! Am niste tufe de trandafiri de-o varsta cu mama mea, iar reteta dupa care fac dulceata este de la ... mosi-stramosi :). Aproape la fel cu reteta ta. Singura deosebire: capetele albe ale petalelor impreuna cu petalele exterioare, mai vestejite le fierb in apa in care voi adauga ulterior zaharul. Cand da primul clocot, iau vasul de pe foc, adaug putina sare de lamaie (max. jumatate de lingurita la 500 ml apa) si las 5 minute vasul acoperit, dupa care strecor si fac reteta in continuare. Sarea de lamaie potenteaza aroma ceaiului de trandafir si da o culoarea rozie. Spor in bucatarie!

    ReplyDelete
  23. Cum de n-am dat eu peste reteta ta ınainte sa-mi ''otravesc'' minune de trandafiri cu sarea de lamıie ? Aproape ca-mi vine sa plıng de ciuda. Pozele-s ametitor de frumoase. İar despre dulceata ce mai pot zice ? Mi s-a taiat respiratia admirındu-i nuanta. E dulceata mea favorita de cınd ma ştiu. Retin metoda ta muuult mai sanatoasa. Mie chiar mi s-a parut ca ar avea o uşoara tenta acruta de la sarea de lamıie. Din cauza asta nici n-am mai pus zeama de lamıie prea multa. Unde mai pui ca aşa foloseşti şi zeama lasata, pe care eu nu m-am ındurat s-o arunc, dar nici nu ştiu ce-aş putea face cu ea pentru ca e acra de-ti sare parul de pe cap. Mie dulceata asta, ca şi cea de salcım, ımi place mai groasa, adica cu mai putin sirop şi mai multe petale. Dar acum ımi dau seama ca ''surplusul'' de sirop l-aş fi putu folosi şi la alte deserturi. Sper sa mai apuc trandafiri sa ıncerc reteta ta, macar şi de-un borcan mic.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Luminita, si mie îmi place dulceata mai groasa, si chiar nu a iesit subtire. Cînd am fotografiat-o era proaspata/calda, iar atunci e mai subtire, plus ca am adunat petalele pe mijloc pentru a se vedea minunata culoare a dulcetii. In orice caz, cu sirop mult nu e gresit. Asa cum spuneai de poate folosi la diverse dulciri, sau pur si simplu cu apa minerala si gheata - racoreste si are o aroma super. Sau un cocktail delicios, sau sirop peste înghetata de ciocolata - mmm! si, si, si...

      Delete
  24. Eu am facut aseara o portie si nu mi-a iesit.Si banuiesc de ce.Am pus si niste petale rosii de la alt soi de trandafir.Mi-a iesit amara si neplacuta la textura (se strepezesc dintii).Azi o sa mai fac o portie doar din petalele roz.Sper ca de aceasta data sa iasa bine.Multumesc pentru reteta.Adi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu stiu ce sa spun, pentru ca nu am experienta cu alte petale de trandafiri în afara celor de Damasc.
      Sper ca ai reusit!
      O zi buna.

      Delete
  25. Esti o ARTISTA, Maya! Este o adevarata desfatare vizuala tot ceea ce vad pe site-ul tau, felicitari si multumiri!

    ReplyDelete
  26. Hallo,
    Suntem bucurosi ca exista oameni ca tine pe aceasta lume.
    Eu si sotia mea te salutam,te urmarim,si iti respectam sfaturile,
    cu sfintenie,cu mult drag si respect.
    Nelu si Elly!

    ReplyDelete
  27. Hallo,
    Suntem bucurosi ca exista oameni ca tine pe aceasta lume.
    Eu si sotia mea te salutam,te urmarim,si iti respectam sfaturile,
    cu sfintenie,cu mult drag si respect.
    Nelu si Elly!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Nelu si Elly! Multumesc de încrederea acordata. Cu toata sfintenia, cîteodata poate nu iese ceva. Nu va supatrati, incercati din nou :)
      O seara frumoasa!

      Delete
  28. Extraordinara , pozele minunate , totul este super ......m-ai lasat cu "gura apa" !!!!
    As vrea si o indicatie < daca stie cineva < de unde pot cumpara flori de trandafiri pt dulceata in Bucuresti , chiar as fi de acord daca cineva din provincie ar vinde si sa fie trimise prin curier , nu dureaza mult , asa ca nu patesc nimic. !!!! va multumesc ! nr telefon 0761012915

    ReplyDelete
  29. Multumesc. Sper ca între timp ai gasit petale de trandafiri. În zona Bucovinei au multi acesti trandafiri de Damasc.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Maya , intradevar nu iese buna decat cu acest soi de trandafiri , asa denumiti de Damasc cu toate ca ei se gasesc mai multttttttt in orasul Alep nu in Damasc , hahahaha, am locuit acolo si intradevar dulceata arata exact ca in POZELE TALE si este EXTRAORDINAR de buna , dulceata din "trandafiri de Damasc" este cea mai buna dulceata mancata in viata mea, daca cunosti pe cineva care are de vanzare da telefonul meu , te rogggggggggg
      Iti urez sanatate si descoperirea multor retete bune Gaby

      Delete
  30. Din pacate nu stiu pe nimeni care vinde petale de trandafiri.
    Multumesc, si sanatate si tie!

    ReplyDelete
  31. Am tınjit un an de zile, dar acum sınt cea mai fericita fiinta de pe lumea asta pentru ca am reuşit sa fac rost de trandafiri şi sa-mi fac dulceata asta divina. Ştii ca anul trecut facusem cu sare de lamıie şi mi-a fost ciuda ca nu ti-am descoperit reteta la timp, dar acum am venit sa-ti multumesc şi sa te pup ın semn de recunoştinta. Chiar daca trandafirii mei ıs mai spalaciti la culoare, ma bucur ca pot savura o dulceata ''curata''. Aşa ca daca te paleşte sughitul sa ştii ca-i de la mine. Manınc dulceata. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Luminita, sa-ti fie, sa va fie de bine! Nu conteaza culoarea. Aroma e importanta! Te pup!

      Delete
  32. Buna! Ai putea fi putin mai specifica te rog cu ce inseamna 30 de trandafiri? Imi place cum prezinti reteta, insa o fac pentru prima data si m-ar ajuta mai mult un gramaj pentru petalele de trandafiri. Multumesc mult!

    ReplyDelete
  33. Buna, Andreea!
    Nu pot fi mai specifica, caci nu am cîntarit petalele, nici trandafirii întregi. Si eu am facut-o pentru prima data, deci asta din imagini e chiar prima mea dulceata de trandafiri, si nu am cîntarit, nici prima, nici mai tîrziu - a adoua sau a treia...etc, oara. Nu e nevoie. Poti pune petale atît de la 30 cît si de la 35 de trandafiri. Dulceata nu va avea de suferit, ci doar petale în plus :)
    Eu o fac mereu în portii mici. Iese mult mai aromata datorita timpului mai scurt de procesare, cantitatea fiind mai mica. Plus ca îsi pastreaza culoarea mai bine si e si mai usor de controlat tot procesul.
    Daca mai ai nelamuriri, foloseste cu încredere butonul de "contact". Din lipsa de timp nu ajung sa citesc mesajele prea devreme, tot din acest motiv nici nu le mai public. De data asta am ajuns la timp, sper sa-ti fi fost de ajutor.
    O zi buna,
    M.

    ReplyDelete